E-Katalog

Ürün Kataloğu

Korkuluk Sistemleri Korkuluklar yayaların veya karayolunda seyreden araçların istemsiz olarak yol dışına çıkmalarının önüne geçmek amacıyla geliştirilen sanayi ürünleridir. Yayalar ...

Korkuluk Sistemleri

Korkuluklar yayaların veya karayolunda seyreden araçların istemsiz olarak yol dışına çıkmalarının önüne geçmek amacıyla geliştirilen sanayi ürünleridir. Yayalar için olanına yaya korkuluğu, araçlar için olanına ise otokorkuluk adı verilir.

Yaya korkulukları genelde apartmanlar, gökdelenler, alışveriş merkezleri, üst geçitler ve köprülerden aşina olduğumuz yapılardır. Kullanılma amacı yayanın istemsiz bir şekilde yoldan çıkmasını ve düşmesini engellemek ve bu şekilde yaya güvenliğini sağlamaktır. Değişik tip ve ebatlarda uygulama yapılabilmektedir.

Otokorkuluklar karayolunda seyreden araçların yoldan çıkmalarının önüne geçmek adına tasarlanmış ve günümüzde karayolları güvenliğinin olmazsa olmazları arasına girmiştir. İlk kez Almanya'nın dağlık bir bölgesinde yamaçlarda araçların uçuruma yuvarlanmaması için kullanılmaya başlanılan otokorkuluklar, Amerika'da geliştirilen paslanmaya karşı dirençli metalik yüksek güvenlikli otokorkuluklardan sonra trafikte yoldan çıkmalardan kaynaklanan on binlerce can kaybının önüne geçmiştir. Otokorkuluklar söz konusu yolun özellikleri ve yoldan çıkma riskleri çok iyi analiz edilerek tasarlanmalı ve uygulanmalıdır. Bir karayolunda en az otokorkulukların varlığı kadar önem teşkil eden diğer bir husus ise otokorkulukların konu ile ilgili mevzuatları eksiksiz yerine getiren, alanında uzman ve deneyimli kişilerin tecrübelerini barındıran bir firma tarafından uygulanmış olmasıdır. YENTE, alanındaki 33 yıllık sektör tecrübesinin yanında otokorkuluk konusunda uzmanlaşmış deneyimli teknik kadrosu ile bugüne kadar karayollarında yüksek kaliteli üretim ve uygulamalarının yanında ilklere de imza atmış ve otoritelerin takdirini toplamıştır. Kalite ve standartlardan ödün vermeyen anlayışıyla ve sürekli geliştirilen Ar-Ge çalışmaları ile sektördeki faaliyetlerine duraklamaksızın devam etmektedir.

Kategoriler

Ağır Hizmet Tipi Korkuluk

Özellikler

Ağır Hizmet Tipi Oto Korkuluk Yüksek tutma seviyesi sınıfında (H) bir oto korkuluktur.

  • Dikme aralığı 1.33 m'dir.
  • C Profil Dikme boyu 2400 mm'dir.
  • A tipi otokorkuluk rayı kullanılır.
  • Rayın yol kotundan yüksekliği 1174 mm'dir
Uygulama Alanları ve Faydaları

Ağır Hizmet Tipi OtoKorkuluk Ağır vasıtaları yol içerisinde tutmayı amacıyla dizayn edilmiş bir otokorkuluk tipidir.

  • Yamaçlarda bulunan yollar gibi kotu yüksek olan ve aracın yolu terk etmesi halinde yüksek düşü ile karşılaşacağı yerlerde tercih edilir.
  • Yanal statik ve dinamik deplasmanları basit otokorkuluk sistemlerine göre daha azdır.
  • Yol kenarı banket bölgesinde ve orta refüjde kullanılabilir.
  • Özellikle ağır vasıta trafiğinin yoğun olduğu kesimlerde kullanılır.

Basit Mesafeli Oto Korkuluk

Özellikler

Basit Mesafeli Oto Korkuluk Avrupa Standartlarına (EN-1317) göre yüksek tutma seviyesi sınıfında (H1) bir oto korkuluktur.

  • Güvenlik gereksimine göre dikme aralıkları 1.33, 2.00 veya 4.00 metre olabilir.
  • Sigma dikme boyu 1900 mm'dir.
  • A tipi otokorkuluk rayı kullanılır.
  • Rayın yerden yüksekliği 750 mm'dir
  • 10000 kg'lık yüklü kamyonetin 70 km/saat hız ve 15° çarpma açısı ile dikme aralığı 2.00 metre olan otokorkuluk sisteminde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 1.7m (W5)'dir.
  • 10000 kg'lık yüklü kamyonetin 70 km/saat hız ve 15° çarpma açısı ile dikme aralığı 1.33 metre olan otokorkuluk sistemde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 1.3m (W4)'dir.
  • Çarpma şiddeti seviyesine göre A sınıfındadır
Uygulama Alanları ve Faydaları

Basit Mesafeli Otokorkuluk Trafik kazası riski normal olan yollarda tercih edilir.

  • Düşük çalışma genişliği sayesinde sürücünün güvenliği sağlanır.
  • Dikme aralıklarının azaltılması ile çarpma nedeniyle oluşan dinamik ve statik deplasmanlar düşürülebilir.
  • Esnek ray sayesinde çarpma esnasındaki hareket enerjisi emilir.
  • Dikme ve ray sistemi arasında sağlanan mesafe daha yüksek enerji emilmesine olanak tanır.
  • Bölünmüş yolların orta refüjüde , refüjün sağ ve sol tarafına kurulabilir.

Basit Oto Korkuluk

Özellikler
  • Avrupa Standartlarına (EN-1317) göre normal tutma seviyesi sınıfında (N2) bir oto korkuluktur.
  • Güvenlik gereksinimine göre dikme aralıkları 1.33, 2.00 veya 4.00 metre olabilir.
  • Sigma dikme boyu 1900 mm'dir.
  • A tipi otokorkuluk rayı kullanılır.
  • Rayın yerden yüksekliği 750 mm'dir.
  • 1500 kg'lık otomobilin 110 km/saat hız ve 20° çarpma açısı ile dikme aralığı 2.00 metre olan otokorkuluk sisteminde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 1.7 m(W5) 'dir.
  • 1500 kg'lık otomobilin 110 km/saat hız ve 20° çarpma açısı ile 1.33 metre olan otokorkuluk sisteminde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 1.3 m(W4)'dir.

Çarpma Şiddeti Seviyesine göre A sınıfındadır

Uygulama Alanları ve Faydaları
  • Trafik kaza riskinin daha düşük olan yollarda tercih edilir.
  • Düşük çalışma genişliği sayesinde sürücünün güvenliği sağlanır.
  • Dikme aralıklarının azaltılması ile çarpma nedeniyle oluşan dinamik ve statik deplasmanlar aza indirgenebilir.
  • Esnek ray sayesinde çarpma esnasındaki hareket enerjisi emilir.

Çift Mesafeli Oto Korkuluk

Özellikler

Çift Mesafeli Oto Korkuluk Avrupa Standartlarına (EN-1317) göre yüksek tutma seviyesi sınıfında (H1-2) bir oto korkuluktur.

  • Güvenlik gereksinimlerine göre dikme aralıkları 1.33 ,2.00 veya 4.00 metre olabilir.
  • Sigma dikme boyu 1900 mm'dir.
  • A tipi otokorkuluk rayı kullanılır.
  • Rayın yerden yüksekliği 750 mm'dir
  • 10000 kg'lık aracın70 km/saat hız ve 15° çarpma açısı ile dikme aralığı 4.00 metre olan sistemde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 2.1(W6) m'dir.
  • 13000 kg'lık aracın70 km/saat hız ve 20° çarpma açısı ile dikme aralığı 1.33 metre olan sistemde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 2.5(W7) m'dir.
  • Çarpma Şiddeti Seviyesine göre A sınıfındadır.
Uygulama Alanları ve Faydaları
  • Çift Mesafeli Otokorkuluk Risk düzeyi normal olan yollarda tercih edilir.
  • Düşük çalışma genişliği sayesinde sürücünün güvenliği sağlanır.
  • Dikme aralıklarının azaltılması ile çarpma nedeniyle oluşan dinamik ve statik deplasmanlar düşürülebilir.
  • Esnek ray sayesinde çarpma esnasındaki hareket enerjisi emilir.
  • Bölünmüş yolların orta kısımlarında kullanılır.

Köprü Koruyucu Ağir Hizmet Tipi Oto Korkuluk

Özellikler

Köprü Koruyucu Ağır Hizmet Tipi Oto Korkuluk Yüksek tutma seviyesi sınıfında (H) bir oto korkuluktur.

  • Dikme aralığı 1.33 m'dir.
  • A profil ray Kullanılır.
  • Rayın yol kotundan yüksekliği 1174 mm'dir
  • Dikme ve takozlarda C profil kullanılır.
Uygulama Alanları ve Faydaları
  • Köprü Koruyucu Ağır Hizmet Tipi OtoKorkuluk Ağır vasıtaları yol içerisinde tutmayı amacıyla dizayn edilmiş bir otokorkuluk tipidir.
  • Köprü, viyadük tarzı kotu yüksek olan ve aracın yolu terk etmesi halinde yüksek düşü ile karşılaşacağı yerlerde tercih edilir.
  • Yanal statik ve dinamik deplasmanları normal otokorkuluk sistemlerine göre daha azdır.
  • Özellikle ağır vasıta trafiğinin yoğun olduğu köprülerde kullanılır.

Köprü Koruyucu Basit Mesafeli Oto Korkuluk

Özellikler
  • Avrupa Standartlarına (EN-1317) göre yüksek tutma seviyesi sınıfında (H2) bir oto korkuluktur.
  • Dikme aralığı 1.33 m'dir.
  • A tipi otokorkuluk rayı kullanılır.
  • Rayın yerden yüksekliği 750mm'dir.
  • 13000 kg'lık aracın70 km/saat hız ve 20° çarpma açısı ile dikme aralığı 1.33 metre olan sistemde oluşturabileceği maksimum enine deplasman (çalışma genişliği) 2.5(W7) m'dir.
  • Çarpma Şiddeti Seviyesine göre A sınıfındadır.
Uygulama Alanları ve Faydaları
  • Daha çok hafif araç trafiğine sahip köprülerde tercih edilir.
  • Esnek ray sayesinde çarpma esnasındaki hareket enerjisi emilir.
  • Daha düşük çalışma genişliği istenilmesi halinde köprü koruyucu ağır hizmet tipi otokorkuluklar tercih edilmelidir.